Esittely

Kaikenlaista keskustelua shiboihin liittyen.

Esittely

ViestiKirjoittaja Meri » 13.04.2009 10:07

Ajattelin aloitella uudelleen tätä esittäytymisaihetta, kun on jotain uutta kerrottavaakin ;)

Kennel Monokuron takaa löytyy Meri Pistokoski ja muutama kippura. Opri (Hokuoukensha No Biryuu Go) on meidän kotona jöötä pitävä bläkkäri rouva ja toinen kotituholainen on punainen norski-poika Ukko (Hisamitsu av Enerhaugen). Sijoituksessa minulla on meidän Oprin pentu Monokuro Chihiro eli Taru, Japanista Norjan kautta Suomeen tullut Aso No Kana Go Takayuusou eli Akiko. Akiko on tällä hetkellä meillä 5 viikkoisten pentujen kanssa ja niistä musta tyttö, Monokuro Kobijin eli Siru, jää sijoitukseen. Meille on 1,5 viikon kuluttua tulossa Norjasta myös punainen tyttö sijoitukseen, kuuluisan Hachiman Go Ryuukyuu Uruman tytär Jusei av Enerhaugen eli Inari. Sokerina pohjalla omistan puolet Japanin muotovalio b&t uroksesta, Kurokaidou Go Bingo Kamishimasousta eli Kennystä. Kenny asuu kennel Aangenaamissa Ruotsissa ja jos kaikki menee hyvin, tulee Kenny tänne Suomeen tapaamaan meitä ja näyttelyitä ja naisiamme katsastamaan :lol: Eli onhan noita koiria muutama päässyt siunaantumaan.

Tällä hetkellä yritän pentueen hoidon lomassa suunnitella yhdistyksen virkistys/hupitoimikunnan käynnistelyä ja muutamia artikkelihommia. Syksyllä alkaa taas koulu ja "oikea", kiireinen elämä, kun palaan hoitovapaalta takaisin kätilöopintoihin. Tosin nyt olisi jo opiskeluiden suhteen ihan uudet kuviot mielessä, mutta katsotaan mitä saan kehitettyä oman pääni menoksi :D

-Meri-
Viimeksi muokannut Elina päivämäärä 04.05.2009 23:56, muokattu yhteensä 2 kertaa
Syy: Tehdäänpä tästä tiedote, niin ei huku tuonne muiden viestien sekaan.
kennel Monokuro
http://www.kippura.com
Käyttäjän avatar
Meri

Käyttäjän koko nimi: Meri Pistokoski

Re: Esittely

ViestiKirjoittaja Yvonne » 13.04.2009 10:20

Ajattelin minäkin esittäytyä uudelleen, joten tullaanpa selkeyden vuoksi tänne uuden forumin puolelle.
Nimeni on Yvonne Wuoti ja olen kolmen (17, 15 ja 12 v) lapsen äiti Porvoosta. Tyttäreni Sonja on myös kovasti innostunut koiraharrastuksestamme. (Ehkäpä hän olikin alunperin syy siihen että suostuimme hankkimaan koiran.)

Nuoruusvuosinani minulla oli collie (Von Auerdorf Valentino) ja mäyräkoirasekoitus (Lady), ja nyt monen monen vuoden jälkeen taloomme tuli shibaneidit Kide (Suisho -07) ja Hani (Handzimemasite Kohana -08). Vaikeaa olisi keksiä meille sopivampaa tai kiehtovampaa rotua, ellei sitten isännän toive vielä isommasta metsästyspystykorvasta vielä jonain päivänä toteudu...

Muutamassa Match showssa ja yhdessä oikeassa näyttelyssä ollaan jo käyty, mutta muuten ei taida näyttelykehät olla ihan meitä varten. Kiden kanssa käytiin verijälki-kurssi, ja tämä tuntui olevan shiballemme helppo laji.
Mutta eniten vietämme saaristo- ja mökkielämää sekä harrastamme pienimuotoisesti metsästystä (hirvi/pienristaa). Ja mikä oliskaan parempi kaveri metsässä mukana kuin pieni innokas kippurahäntä - tai vaikkapa kaksi! :D
Viimeksi muokannut Yvonne päivämäärä 30.10.2009 22:55, muokattu yhteensä 5 kertaa
Kennel Shirokawa / Yvonne
http://www.shirokawa.fi/

( nartut Suisho, Handzimemesite Kohana, Nanami av Enerhaugen, sekä uros Asa No Kuromatsu Go Av Enerhaugen)
Yvonne

Käyttäjän koko nimi: Yvonne Wuoti

ViestiKirjoittaja ninnico » 13.04.2009 10:49

Nickin ninnico takaa löytyy edelleen sama vanha Ninni. Nykyinen Onnellisen kylän asukki jo toista vuotta, toivottavasti pikainen paluumuuttaja Porin suuntaan.

Koiria on jäljellä eilisen menetyksen jälkeen enää kolme,
akita Nene (Yukiguni No Shimobashira-Go, s -02), joka täyttää valtavaa aukkoa
Nessun (Yukiguni No Tsyuagoto Go s. -05 - k. -07) jäljiltä,
orpo Topsi-Vantunpoika (Hakutaku Katatsumuri Go, s. -01) joka joutuu nyt ottamaan harteilleen lauman ykköskoiran vastuun
Vantun (Vaahteranlehden Jiro-Akihiro, s. -99 - k. -09) nukkuessa eilen iltapäivällä pois rintaontelossa olevan sarkooman uuvuttamana.
Ja kaikkien todennäköisyyksien ulkopuolella elämäänsä pirteänä jatkava Toto. Työtapaturmani. Terrieri. Rasittava pieni lehmänvärinen koira, joka on elänyt elämäänsä jo seitsemän vuotta jatkoajalla.

Merin yllä kertomasta pentueesta on se meidän kaikkien suuri toivo, tuleva agitykki, supershiba, terapiakoira, jääkarhunpoika, Sumo Painija muuttamassa kotiimme tuossa toukokuun puolessa välissä.
Kumpa pentuparka vain tietäisi kuinka paljon odotuksia on hänen harteilleen jo laitettu :)
Ninni ja Sumo Painija
Käyttäjän avatar
ninnico

Käyttäjän koko nimi: Ninni Koivuranta

ViestiKirjoittaja Elina » 13.04.2009 12:16

Kirjoitanpa minäkin tänne. Olen siis Elina Kortema, vastaleivottu kasvattaja ja Jidai No -kennelin omistaja. Hyvin suurella todennäköisyydellä ensimmäinen pentuekin syntyy tässä about kolmen viikon päästä. Majapaikkaa pidän Vantaalla.

Kotoa löytyy tällä hetkellä ainokaiseni Sada (Natural Yo-Tai-Mi -06), mutta varmaan jo pian täällä vipeltää toinenkin kippura. Tulevaisuudessa ehkä tulee myös hankittua näitä tuontikoiria kunhan nyt pääsen ensin jaloilleni.

Yhdistyksessä olen jäsenlehden taittajana ja näköjään toistaiseksi myös lehtivastaavana. Edelleen toivon, että saan joskus luovuttaa tämän lisätittelin jollekulle toiselle. Lisäksi olen täällä foorumilla adminina, joskin lähiaikoina varmaan tule pari adminia lisää.
Natural Yo-Tai-Mi "Sada" & Jidai No Fuyu No Ouji Go "Noctis"
Elina
Ylläpitäjä

Käyttäjän koko nimi: Elina Kortema

ViestiKirjoittaja jenna » 13.04.2009 16:09

Kai minäkin voisin itseni esitellä uuden forumin kunniaksi, vanhalla kävi mielessä monesti, mutta se aina jäi... :D
Eli nimi on Jenna ja Jyväskylässä asustelen. Viime kesänä aloitin eri koirarotujen tutkimisen ja shibat löydettyäni päätös ole helppo. Sitten alkoi pennun etsintä ja viime marraskuun lopulla meille muutti Chili (bishounen), joka vielä toistaiseksi tulee olemaan ainut koiramme, mutta tulevaisuudessa on tarkoitus etsiä Chilille kaveri. :D
jenna

Käyttäjän koko nimi: Jenna Östman

ViestiKirjoittaja Karoliina » 13.04.2009 17:24

Heipsan,

olen Karoliina Pylvänäinen, Karoksi kaikki kutsuvat, kohta 18v täyttävä opiskelija. Shibojen kanssa olen arkeni jakanut reilut kuusi vuotta. Eli kotonani täällä Ylä-Pirkanmaan Mänttä-Vilppulassa minulla on Nori (FI MVA Headstyle Columba, 6v 4kk) ja Nami (FI MVA Natural Nami-Nami, 3,5v). Tämä rotu on vienyt mennen tullen ja Nori ensimmäisenä omana koiranani on opettanut minulle kaikenlaista. Rakkaus rotuun sytytti myös halun ryhtyä kasvattajaksi, ja yhden pentueen olen maailmaan kasvattanut, jatkossa toivottavasti enemmänkin. Kasvattajakurssi on käyty, kennelnimeä haen sitten kun ikää on tarpeeksi. Tästä Namin ensimmäisestä pentueesta sijoitin Umin (Daiyamondo) Tuusulaan kasvatuksen jatkamista ajatellen. Namin toinen pentue on suunnitteilla ensi syksyksi tai ensi kevääksi.

Olen ollut yhdistyksen kotisivujen webmasterina -08 alusta lähtien, ja myös jäsenlehden avustaja, tulosvastaava, toimittaja, jokapaikanhöylä. Näyttelyissä tuli viime vuonna käytyä aika vähän ja myös tämä vuosi on näyttelyiden osalta hiljaisempi, mutta kyllä minua silti kehässä välillä näkee. Koirien kanssa on tullut kokeiltua kaikenlaista, mutta mitään vakituisia harrastuksia meillä ei tällä hetkellä ole. Verijäljen kanssa puuhailu aloitetaan talvitauolta kun säät sallivat.

Tällä hetkellä majailen porukoiden luona ja täällä on Norin & Namin lisäksi Veera-rottweiler 11v ja Siiri-kissa 10,5v. Veera ja Siiri ovat vanhempieni. Ennen Veeraa meillä on ollut yksi koira, päivääkään en ole ilman koiraa asunut, ja kissoja on myös ollut pari.

Lisää meistä kotisivuillamme; http://www.freewebs.com/noriandnami/
Nori (FI MVA Headstyle Columba)
Sora (Rahkkasan Meguro)
http://www.freewebs.com/noriandnami/
Käyttäjän avatar
Karoliina

Käyttäjän koko nimi: Karoliina Seppänen

ViestiKirjoittaja Maiju » 13.04.2009 20:14

Heip!
Olen Maiju Ronkainen ja kaverina minulla on Monokuro Chiyoko "Fuji".
Ei olla vielä päästy näyttelyihin,mutta tarkoitus olisi tulevana kesänä käydä näyttelyissä.
Fujille olisi mahdolisesti suunitteilla pentuja ensi syksyksi jos sopiva uros löytyy ja ei ilmenisi muita ongelmia. ;)
Maiju Ronkainen ja shiba" Monokuro Chiyoko" (fuji)
Maiju

Käyttäjän koko nimi: Maiju Ronkainen

ViestiKirjoittaja Kazan » 13.04.2009 23:51

No kerrataan nyt sitten. Ihan hyvä, koska vähemmän aktiivisena kirjoittelijana en ole
monellekaan tuttu.

Eli siis... Olen Nana Seppänen, 22 vuotias mediatekniikan opiskelija. Asun avopuolisoni
kanssa Helsingin Pukinmäessä ja meidän päiviämme on täällä piristämässä kaksi
ihanaa shibaa, Chibi (Hokuoukensha No Fuuryuu Go) ja sen emo, meille noin vuosi sitten
sijoitukseen muuttanut Yaya (Yachiyo Kurofuku Go Harutakesou), jonka omistaa Jenna Salonen.

En harrasta tällä hetkellä koirien kanssa mitään ihmeellisempää. Ihan kotivukkuina
jaloissa pyörivät ja kulkevat mukana sinne minne matka vie. Chibin kanssa olen kyllä
haaveillut näyttelyistä ja tämän vuoden aikana ollaan mahdollisesti jopa menossakin,
mikäli emännällä uskallus vain riittää. Jää nähtäväksi :D
Viimeksi muokannut Kazan päivämäärä 14.04.2009 18:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Nana Seppänen + Yaya
Kazan

Käyttäjän koko nimi: Nana Seppänen

ViestiKirjoittaja Elisa » 14.04.2009 09:48

Voisinpa minäkin kirjustaa esittelyni uudestaan.
Olen siis Elisa Suvanto ja asustelen avopuolisoni kanssa Espoossa. Päiväni työskentelen rakennuspiirtäjänä. Kotoa löytyy tällä hetkellä kaksi kippuraa Vaahteranlehden jiro-isuraeru "Tico" s. -05 sekä musta duracell-pupumme Headstyle Sachiko "Kisu" s. -08 joka on meillä sijoituksessa Headstyle kennelistä. Tico jäi asumaan vanhempieni lellittäväksi minun muuttaessa omaan asuntoon. :) Tico on Kisun suurin idoli kaikessa ja onnekseni niiden välille on kehittynyt erityinen yhteys joten yhteiselo sujuu paremmin kuin hyvin.

Koirien kanssa ei tällä hetkellä juuri harrasteta lenkkeilyä kummoisempaa. Kisun kanssa olisi tarkoitus alkaa kierrellä näyttely kehissä tulevaisuudessa.

Yhdistyksessä häärin tällä hetkellä mukana aloittelevassa Hupitoimikunnassa ja yritän kantaa pienen korteni kekoon ;)
Elisa Suvanto

Tico, Kisu & Meiko
Genshi No
Elisa

Käyttäjän koko nimi: Elisa Suvanto

ViestiKirjoittaja Riitta » 14.04.2009 12:46

Hei kaikki,
uusinpa esittelyni minäkin. Olen Riitta Lehto, vantaalainen shiba kasvattaja, joka on pyörinyt tässä touhussa mukana kohta kymmenen vuotta. Ensimmäinen shibani on Natural Tamiko, 9-vuotias vanha-rouva, joka käytöksensä puolesta ja omasta mielestään on elämänsä kukoistuksessa. Toisena shibana taloudessa pyörii Koru (Te-Shi Coral Bell) 5-vuotias amerikantuonti, kaunis ja suloinen, mutta välillä niin "jenkki" luonteeltaan :D
Sijoituksessa on Elisan jo esittelemä Kisu-neiti, Korun ainut narttupentu, johon kohdistuu tietysti kauheasti odotuksia...
Lisäksi osaomistuksessa on kaksi japanintuonti urosta: "Nippo" Kazagoshi No Benikaze Go Yokohama Atsumi ja "Fuku" Fukutsukasa No Igegami Go Usui Kensha.
Olen kasvattanut 7 shiba pentuetta ja jatkossakin pentuja toivottavasti tulee n. pentue/vuosi. Yhdistyksessä toimin varapuheenjohtajana ja pentuvälittäjänä.

Riitta
Kennel Headstyle
Riitta, Tamiko, Koru, Aisite, Nippo, Fuku ja Taki
Käyttäjän avatar
Riitta

Käyttäjän koko nimi: Riitta Lehto

Seuraava

Paluu Yleistä